Friday, December 9, 2016

Kongsi produk kesihatan : Forever living products

 PENGEDAR DI PERLUKAN:
 WHATSAPP 012-9543864 / 019-9429842

Forever Arctic Sea membantu:
●Melancarkan saluran darah.
●Mencegah kolestrol jahat (LDL) pada saluran darah.
●Mencairkan lemak tepu bawah kulit
●Menurunkan berat badan.
●Masalah sakit jantung.
●Mengalami strok.
●Tekanan darah tinggi.
●Meningkatkan tahap kecerdasan otak.
●Mencantik&melembutkan kulit .
●Mencerahkan penglihatan.
●Mencairkan darah beku
●Anti keradangan pada buah pinggang & organ utama badan 






Forever Arctic Sea: Minyak Ikan (Omega 3) + Minyak Zaitun (Omega 9) + Vitamin E Terbaik Dunia
Adakah badan kita memerlukan kolestrol?
Ya badan kita memang memerlukan kolestrol tapi kolestrol yang baik (HDL) bukan kolestrol jahat (LDL). Tapi malangnya badan kita tidak dapat menghasilkan kolestrol yang baik (HDL) ni dalam jumlah yang mencukupi.
Jadi dari mana kita nak dapatkan kolestrol yang baik (HDL) ni?
Kita boleh dapatkan kolestrol baik (HDL) dari makanan kita seperti daging, telur dan produk tenusu. Bagi bayi, ia boleh dapatkan kolestrol yang baik (EPA dan DHA) ini daripada susu ibu. Indahnya Islam kerana menganjurkan ibu untuk menyusukan anak selama 2 tahun. Tapi dalam gaya moden hidup sekarang ni, nak dapat makanan yang berkhasiat sesuai dengan kadar keperluan kolestrol yang baik (HDL) harian adalah sangat susah. Sebab itu Forever memudahkan hidup kita dengan adanya produk Forever Arctic Sea.
Forever Arctic Sea???Apanya???
Forever Arctic Sea ni adalah softgel campuran Minyak Ikan (Omega 3) dan Minyak Zaitun (Omega 9) yang telah dipatenkan/dihakcipta oleh Syarikat Forever Living. Jadi anda tidak akan dapat jumpa satu produk pun di pasaran luar sana yang ada campuran Omega 3 dan Omega 9 dalam satu softgel. Dan yang paling penting juga, ia mempunyai Vitamin E yang baik untuk kulit dan bebas mercury.


Wednesday, October 26, 2016

Bilik buget RM30@40/mlm

Jika Perlu bilik buget rm30@40 semalam di sini ada

Untuk seorang atau berdua : katil  bujang setiap bilik
Peti ais disediakan.
Bilik mandi/tandas  diluar atau dalam bilik.

Lokasi 5 minit dari Unisza / UMT/ ILP/ IPGM  gong badak Kuala Terengganu
atau kg Padang Nenas@Alor Jambu / Wakaf Tengah
Wasup 0129543864 atau call 0199429842.



Tuesday, October 25, 2016

Takut nak mula sebelum bermula

" Saya nak bisnes tapi TAKUT ? Takut nanti tak dapat terjual.... "
.
Biasakan dengar benda macam ini daripada usahawan newbie.
.
Ini nak beritahu kepada usahawan newbie, orang yang berbisnes ini mesti ada jiwa PEJUANG.
.
⭐️ Seorang pejuang tidak akan mudah mengalah selagi tidak dapat apa yang dia mahukan.
.
⭐️ Seorang pejuang yang cerdik bertindak dengan pelbagai strategi dan tidak akan bertindak membuta tuli.
.
⭐️ Sehebat mana pejuang tersebut,
dia ada seorang GURU dan MENTOR yang memberi tunjuk ajar dan bertindak selepas dapat tunjuk ajar. Bukan menunggu bulan jatuh ke riba.
.
⭐️ Pejuang dalam bisnes tidak semestinya fizikal sahaja nampak kuat tetapi jiwa dan semangat itu lebih kuat dari fizikal. Sebab dalam bisnes bukan seindah yang diangan-angankan.
.
⭐️ FOKUS buat sampai JADI !
"Alang-alang menyeluk pekasam biar sampai kepangkal lengan". Ingat hasil selepas berjuang lebih sweet daripada apa yang kita bayangkan..
.
Cuba checklist diri itu, adakah anda ada jiwa seorang PEJUANG ?
.
Jom perhebatkan lagi memberi manfaat kepada orang ramai.

Monday, October 24, 2016

Rumah Sewa : "Town House" Taman Semarak Bukit tunggal,KT.akan kosong OKT 2016



TERKINI : Tamat sewa Akhir OKT 2016
                   

  Bulan November Penyewa baru boleh masuk(Berminat call 0129543864)
Rumah sewaan bulanan: Rm370.00. . BLOK D,No.D6A, Tingkat atas, Taman Semarak, Bukit Tunggal , jalan stadium tertutup gong badak,@ jln Tengku Mohamad, Kuala Terengganu.

 Rumah ni mempunyai 2 bilik tidur dan 1 bilik air serta 1 tandas berasingan. Ruang dapur telah di ubahsuai (asal bilik ke 3). Ruang tamu luas kerana ruang dapur asal di jadikan tambahan ruang tamu. Rumah ni tingkat atas dari rumah 2 tingkat. Tangga masing-masing punya. Tangga sudah ada teduh. Parking kenderaan kecil boleh lah..kalau besar parking tepi jalan depan rumah.
Taman di tepi jalan utama menuju 2 Stadium dan Lapangan Terbang.
Taman ni ada banyak blok. Blok A sampai blok G. Rumah ni blok D6A berhadapan dengan rumah kampung tapi dah ada buat banglo. Di Taman ni ada juga rumah kedai 2 tingkat,banglo setingkat dan 2 tingkat serta teres setingkat dan 2 tingkat.

Taman ni lepas jambatan Sultan Mahmud Kg Bukit Tunggal ke Stadium Sultan Mizan.
2km Stadium Tertutup Gong Badak/sultam Mizan.
3km Lapangan Terbang Sultan Mahmud KT
1km dari Mydin Mall Wakaf Tengah Gong badak
5km pusat bandaraya kuala Trg dan Pasar Besar Kedai Payang KT.
6km Hospital Sultanah Nur Zahirah KT.
6km Taman Tamadun Islam dan Masjid Kristal KT

Berminat call  Pak deen 012-9543864 atau whassap.

Monday, October 17, 2016

Murah,sederhana,mahal - kecil ,sederhana dan besar Sendiri pilih!!!

Sewaan Harian : Nak yang mana???  yang murah rm100/mlm,  sederhana rm170 dan rm180/mlm, serta rm350/mlm.

Pilih yang mana satu berkenan sesuai dengan harga..usah banding banding harga ya.

Ada teres setingkat dan banglo setingkat..ada 3 bilik ada 4 bilik serta banglo 6 bilik.

Lokasi berasingan

Wassap 012-9543864 dan call 019-9429842

Gong Kiat Padang Midin. Wakaf Tengah, Padang Nenas .

RUMAH REHAT PAK DEEN KUALA TERENGGANU




Monday, October 10, 2016

2 cara PERBAIKI kewangan ketika ekonomi DOWN!?

2 cara PERBAIKI kewangan ketika ekonomi DOWN!?
Oleh: Irfan Khairi 

Keadaan ekonomi Malaysia kini kurang stabil. Lihat sahaja keliling, ramai yang mengadu kenaikan harga barang, beberapa hari lepas kenaikan harga petrol, beberapa bulan lepas GST dikenakan pula. Makin hari, semakin tinggi kos sara hidup masyarakat oleh kerana kenaikan harga ini.

Gaji pula tidak naik setimpal dengan kenaikan kos ini...

Dalam memperbaiki kewangan kita, hanya terdapat dua cara sahaja. Iaitu, tingkatkan simpanan dan tingkatkan pendapatan. Dengan meningkatkan simpanan, kita perlu berjimat cermat supaya lebih banyak simpanan dapat dilakukan. Manakala, tingkatkan pendapatan pula, perlu meningkatkan usaha sama ada dalam kerjaya atau berniaga.

1. Tingkatkan penjimatan mungkin mudah bagi ramai antara kita. Caranya, mungkin kurang makan luar, kurangkan perbelanjaan, beli barangan yang perlu sahaja, memilih barangan yang lebih murah, dan sebagainya.

Katakan, pendapatan isi rumah adalah RM6,000 sebulan. Mungkin dengan berjimat cermat dan kurang berbelanja, pada hujung bulan, dapat menyimpan RM600 sebelum ini- Alhamdulillah.

Namun, akibat kenaikan harga petrol, barangan, elektrik, GST dan sebagainya, simpanan RM600 sebelum ini mungkin telah menjadi RM400 sebulan.

2. Pilihan kedua yang merupakan pilihan yang lebih baik adalah meningkatkan pendapatan. Antara caranya adalah memulakan perniagaan seperti Perniagaan di Internet.

Kos perniagaan Internet yang rendah serta capaiannya yang tinggi membolehkan usahawan memulakan dan menjalankan perniagaan dengan risiko yang jauh lebih rendah berbanding dengan membuka kedai atau premis yang memakan belanja yang tinggi ketika waktu ini. Bayangkan sekiranya menjalankan perniagaan Internet, dan mendapat pendapatan RM400 sebulan. Digabungkan dengan penjimatan RM400 tadi, jumlah peningkatan pendapatan kini sudah RM800 pula.

Apa yang hebatnya dalam menjalankan perniagaan adalah, pendapatan tidak mempunyai had. Bergantung kepada ilmu perniagaan yang dimiliki oleh usahawan, bukan sahaja pendapatan RM400 sebulan, malah RM4,000 sebulan atau RM40,000 sebulan juga boleh dicapai.

Dalam memperbaiki keadaan kewangan kita, hanya dua pilihan sahaja. Iaitu menambahkan penjimatan atau meningkatkan pendapatan. Dalam keadaan ekonomi kini, kita perlu pertimbangkan kedua-dua pilihan,

Thursday, October 6, 2016

Pakej pakej harga Sewaan

RUMAH REHAT PAK DEEN

Pakej harga sewaan :  Wassap 0129543864 dan call 0199429842

Banglo setingkat 6 bilik 4 bilik air 5 hawa dingin - Rm350/mlm Lokasi Gong Kiat Padang Midin KT.

Rumah Teres setingkat 3 bilik 2 bilik air 2 hawa dingin - Rm170/mlm Wakaf Tengah KT.

Rumah Teres 4 bilik 2 bilik air 2 hawa dingin - Rm180/mlm - Wakaf Tengah KT

Rumah Kedai 3 bilik 2 bilik air 1 hawa dingin- Rm100/mlm-Alor Jambu Wakaf Tengah KT


Rumah berkembar (Semi D) 2 tingkat 5 bilik 3 bilik air PT760-Pusat Bandar Kuala Berang.
(Sewaan kpd Student Politeknik Hulu Terengganu )

Rumah berkembar (Semi D) 2 tingkat 5 bilik 3 bilik air PT759-Pusat Bandar Kuala Berang.
(Sewaan kpd student Politeknik Hulu Terengganu)

Rumah "Town House" tingkat atas 2 bilik blok D (asal 3 bilik) Rm370 sebulan-Taman Semarak Bukit Tunggal Kuala Terengganu.


Tuesday, October 4, 2016

Penyewa penyewa ku yang cemerlang

Penyewa penyewa rumahku yang cemerlang secara bulanan. Peraturanku semasa ambik kunci  telah diterangkan secara lisan disaksikan CCTV walaupun ada yang tidak bertulis dakwat tapi yakin ada CCTV 24 jam .
Antara peraturannya:

1- Deposit 2 bulan sewa (pegang amanah dikembalikan bila tamat sewa dan setelah bil bil di jelaskan serta keluar rumah bersih seperti semasa terima kunci masuk dahulu-jika kotor potong lagi deposit).


2- Masa terima kunci , sewa pertama dijelaskan dan setiap awal bulan mesti jelas sewa berikutnya bukan diakhir bulan.

3- Deposit bukan sebagai sewa terakhir bila nak tamat sewa. Sewa akhir tetap bayar awal bulan.(Jika tak bayar ada sesuatu masalah dan pemantauan untuk tindakan bersedia keluar)

4- Notis tamat sewa sekurang kurangnya 1 bulan notis (Jika tiba tiba tamat sewa  dan keluar rumah deposit akan dipotong sebulan sewaan dan lain2 kerosakan (jika sayang deposit bagi notis sebulan)

Senang kan bila faham sebelum menyewa.
Senang penyewa senang tuan rumah.
Tiada lagi salah silisih faham antara penyewa dan tuan rumah.
Bahagia penyewa bahagia tuan rumah.

"Jika ada nak tangguh  bayar sewa, penyelesaiannya penyewa perlu pinjam dari sumber lain dahulu
dan bayar sewa kepada tuan rumah".(Tiada Penangguhan)
Disiplin tetap diutamakan dan penyewa mesti bersedia setiap bulan jimat kewangan untuk sewa.


Sunday, October 2, 2016

Banglo setingkat (batu) 6 bilik 5 berhawa dingin Rm350/mlm shj

Terfikir datang Kuala Terengganu hantar pengantin atau bercuti dan mencari rumah untuk tidur semalam atau dua malam???

Nak cari yang luas dan selesa serta murah dari yang lain???

Nak memasak dan dapur luas..ada peti ais..??

Di sini ada semua tu Rumah Rehat Pak Deen
Banglo setingkat 6 bilik tidur 5 bilik berhawa dingin serta 4 bilik air.

1659,Kg Gong Kiat,
Jalan Binjai Berambu,
Kuala Terengganu.
Wasap 0129543864 call 0199429842-Pak Deen
Cuma RM350/mlm
Waktu check in check out atas budibicara



 

Tuesday, September 6, 2016

Demi keselesaan pelanggan : Tambah lagi satu hawa dingin Banglo 6 bilik

Untuk keselesaan pelanggan banglo 6 bilik di Gong Kiat Padang Midin Kuala Terengganu asalnya hawa dingin ada empat(4) bilik sahaja , sekarang tambah lagi satu(1) menjadikan 5(lima) bilik berhawa dingin. Pelanggan akan lebih selesa.
Walaupun tambah hawa dingin harga sewaan harian tetap kekal rm350/ semalam sama semasa 4 bilik hawa dingin.
Akan datang akan di kemakini jadi enam bilik semua berhawa dingin.In shaa allah.
Bilik yang baru dipasang pendingin.



Thursday, September 1, 2016

Datang Tererengganu menuju ke Unisza dan UMT kampus Gong Badak?

Sampai Kuala Terengganu melawat atau hantar anak belajat terus ke Universiti UNISZA dan UMT kampus Gong Badak ...
perlu rumah tumpangan atau rumah untuk berehat atau bermalam call je RUMAH REHAT PAK DEEN 0199429842 atau 0129543864.

Tuesday, July 19, 2016

Rumah 3 bilik 2 bilik Air di Alor Jambu (Lot Tepi)

Penyewa akan masuk 1 september 2016













Sekarang pintu depan telah di ubahsuai






















Alamat : Lot PT 9170-K, Alor Jambu,
Jalan Padang Kemunting,
Wakaf Tengah 21030 Kuala Terengganu.


Rumah luas..3 bilik 2 bilik air. Ruang Tamu panjang/luas.
Kedai runcit ada disebelah..senang dapat keperluan segera.
7km pusat beli belah di Gong Badak.
5km Pantai Teluk Ketapang - Airport KT.
12km dari Mydin Mall dan Giant Kuala Terengganu.
17km dari Masjid Kristal(Taman Tamadun Islam).
21km dari Masjid Terapung.


Lokasi: Kuala Terengganu - Wakaf Tengah - Batu Rakit.Di simpang label Kg wakaf Tengah ada label SEKOLAH RENDAH / MENENGAH PADANG KEMUNTING. Di simpang itu ada balai polis Mengabang Telipot.Masuk kiri jalan berkenaan 800 meter menghala kg Padang Kemunting, sebelah kanan akan nampak rumah kedai tu berwarna oren seperti foto di atas. Sebelah kiri ada Taman Perumahan Alor Jambu KT. Hanya 0.5km dari pintu utama Intitut pendidikan guru kampus Dato Razali.(Sesuai sangat untuk pelajar IPGM).

Kalau dari UMT atau Universiti Malaysia Terengganu atau dari UNISZA(Universiti Sultan Zainal Abidin Kampus Gong Badak hanya 3km sahaja. Akan jumpa label kg Pak Tuyu, Kg gong Pak Jin, Kg Gong Datok, Kg Padang Nenas(Masjid Padang Nenas),Balai polis Mengabang Telipot,akan jumpa simpang kiri ke ALOR JAMBU/PADANG KEMUNTING.

Kemudahan ATM BSN (MEPS), ATM Bank Rakyat(MEPS) ada tak payah ke bandar KT.

Parking luas, dalam pagar boleh di luar boleh. Kalau berminat hubungi Pak Deen(019-9429842) awal awal nanti terlepas.


Di dalam ada 3 bilik 2 bilik air. Ruang tamu dan dapur luas. Bilik pun luas (12x12). Ruang tamu . Kemudahan ampaian/jemur kain disediakan diluar rumah(dlm pagar). Maksima sesuai tinggal 2-6 orang... Pelajar2 sentiasa sewa di sini. Kemudahan kedai runcit ada disebelah je . Senang nak dapat bahan bahan keperluan harian.

Kalau dengan INSTEP dari Batu Rakit cuma 10km sahaja.(pelajar/peserta kursus Instep juga ada menyewa di sini) Biasa sewa 6 bulan dan satu tahun.

5km Pantai Teluk Ketapang - Airport KT.
2km Pantai Mengabang Telipot KT.
2km Kedai-kedai Keropok Lekor.

Call Pak Deen 019-9429842.

Thursday, July 14, 2016

Rumah sewa bulanan : Teres setingkat 3 bilik tidor 2 bilik air

Sewaan khas kepada pelajar perempuan UMT dan Unisza Gong Badak KT.Rumah kelengkapan lengkap : tilam,bantal.kerusi tamu,peti ais,dapor gas,meja makan,pemanas air,starika.Hanya bawa selimut dan cadar sahaja. Sewa deposit 2 bulan api air bayar sendiri.
Lokasi rumah Taman depan MRSM KT hanya 5 minit berkenderaan dengan UMT dan Unisza gong badak. Sewa rm150/orang.Hanya kosong/perlu 6 orang sebuah rumah.

Berminat call Pak deen 0199429842 atau 0129543864

Monday, July 11, 2016

Rumah berkembar setingkat 3 bilik tidur 2 bilik air dekat UMT/Unisza Gong Badak KTrg RM190/mlm 3 aicon

Mahu hantar atau melawat anak belajar kat Universiti??

Atau majlis kenduri atau santai melancong??

Nak bermalam atau berehat?? Perlu tempat berteduh??

 Disini ada..

Taman Ida dekat Unisza/UMT Gong Badak


Boleh booking dan Walk in Sekarang 
Rumah Rehat Pak Deen
No.426,Taman Ida,Kg Gong Datok,21030 Kuala Terengganu.
Hubungi Pak deen :
call 019-9429842 dan Wassup 012-9543864

Rumah berpagar dan berkembar setingkat berhawa dingin setiap bilik- semi D - 3 Bilik tidur dan 2 bilik air/tandas.
Katil kelamin setiap bilik.
Tilam bujang sebagai tambahan 6 keping tanpa di caj,Tempat lain caj rm5-15/unit.
Depan stesen petronas belakang kedai RM2 (ada papan tanda Taman Ida).
hanya 200 meter sahaja dari pintu masuk Unisza Gong Badak.
50 Meter dari jalan utama ke Unisza.
 Setiap bilik luas tinggi. Bilik utama ada bilik air di dalam. 2 bilik lagi kongsi bilik air ruang dapur.  Ruang dapur berasingan dengan ruang tamu depan.
Rumah berpagar dan parking berteduh.
RM190 mlm. Tanda booking deposit rm50/mlm dalam akaun saving Maybank no.163064095943-Kamarudin bin Karim.
Baki jelas waktu ambil kunci/check in.
LOKASI : 100 meter jalan utama KUALA TERENGGANU - UNISZA - WAKAF TENGAH - BATU RAKIT.
kawasan Taman ada stesen Petronas dan kedai Rm2 dan PIZZA melayu.
200meter pintu masuk  UNISZA- Universiti Sultan Zainal Abidin Kampus Gong Badak.
5 minit ke UMT - Universiti Malaysia Terengganu kampus Gong Badak.
5 minit ke Institut Perguruan Malaysia Kampus Dato Razali Ismai, Batu Rakit.
5-10 minit Pantai mengabang telipot dan kedai ikan /sotong/udang celop tepong.(Pok Nong jalan2 cari makan TV3)
ILP gong badak
10 minit ke INSTEP Batu Rakit.

Kemudahan kedai makan dan restoran dekat / berhampiran sahaja.
Restoran SeaFood dan Kedai Nasi Kerabu Ayam Bakar.
Masjid-masjid dekat:Masjid UNISZA, Masjid Kg Padang Nenas, Masjid Jamek Kg Gong Pak Jin.
Pilih je semua dekat.
Pasar malam pun dekat di kg Pak Tuyu di tepi pagar UNISZA.-
Student2 UNISZA/UMT ramai kat sini.