Wednesday, November 11, 2009

Lega .....Pinjaman lulus

Alhamdulillah, hari ini lega sikit kerana dapat berita dari bank permohonan pinjaman pada dasarnya lulus cuma tunggu surat rasmi pada akhir minggu depan.
Kenapa lega ? sebab pada kali ini banyak cabaran dan peraturan bank untuk lulus pinjaman. Kalau sebelum ni tak lah susah sangat tapi kali ini macam-macam dokumen nak. Dua bank tak lepas , kali ni ubah cara pulak ,biarlah apa apa pun dapat pinjaman dapatlah tambah satu lagi rumah. Dengan modal bank boleh juga beli umah tu.
Terima kasih kepada pegawai bank berkenaan dan tak lupa juga pak deen nak ucapkan berbanyak terima kasih kepada tuan rumah dan menantunya kerana sabar menunggu sehingga pakdeen dapat sumber pinjaman, baru confirm beli. Kalau tak dapat pinjaman tak jadilah. Lama juga lah dia menunggu dan berbanyak terima kasih kerana mempercayai pakdeen.

Insyaallah kalau berjalan lancar sebelum akhir tahun ni atau awal tahun depan dapatlah selesai pembelian dan pindah milik umah tu. Dapat bagi sewa dan duit sewa tu bayar ke bank. Kalau harap duit gaji mana boleh bayar...(awal tahun sebuah dan akhir tahun sebuah)
Terima kasih ALLAH.