Friday, May 21, 2010

Penulis buku Jutawan Senyap

Sudah Lama Berbisnes... Tetapi Masih Juga Gagal & Hutang Semakin Bertambah !!! Inginkah Anda Tahu Rahsia Kekayaan Jutawan Islam Dari Bogor .....?

Dari Meja Penulis : Dato' Dr Hj. Rusly Abdullah ( Chef Li )

Mungkin nama mereka tidak tersenarai di Majalah Forbes tetapi ini tidak bermakna mereka tidak cukup kaya. Mungkin kerana mereka tidak memiliki banyak syarikat yang tersenarai di Bursa Saham Jakarta. Maka nilai kekayaan sebenar mereka sukar diakses oleh pihak penarafan kekayaan. Atau mungkin kerana mereka tidak mendapat publisiti yang sewajarnya dari media arus perdana.

Namun perlukah kita hanya bergantung kepada senarai Forbes untuk mengetahui ramai tidaknya jutawan Islam di Indonesia? Cukuplah kita bertanya kepada masyarakat setempat. Kelebihan para jutawan Islam ialah mereka akrab dengan masyarakat.

Benar, masyarakat tahu siapa yang kaya di daerah mereka sendiri. Mereka tidak perduli sama ada si kaya itu pernah muncul di TV atau tidak.
Belum cukup kayakah seorang yang memiliki lebih 1000 hektar lading sawit. Belum cukup kayakah seorang yang ada bangunan 40 tingkat di metro Jakarta. Belum cukup kayakah seorang yang memiliki jet peribadi untuk terbang segera ke seluruh pelusuk Indonesia? Belum cukup kayakah seorang yang mempunyai hotel dengan lebih sedozen cabang di seluruh Indonesia? Betul mereka tidak tersenarai. Betul mereka tidak di kenali dipentas global tetapi mereka KAYA!

Anda disarankan membeli & membaca buku keenam tulisan beliau iaitu "Rahsia Kekayaan Dari Bogor ". Ia merupakan kesinambungan daripada kelima-lima buah buku beliau sebelum ini.