Sunday, June 13, 2010

Bulan Jun paling sibuk dan belanja berganda


Bulan jun ni aku rasa sibuk banyak,selain dari kerja harian di pejabat..aku sibuk urus hal anak anak bercuti samada cuti sekolah atau cuti universiti.Ada anak balik dari U dan dok seminggu ..pergi pulak doh..antar lagi kat stesen bas je.. Dalan cuti ni juga banyak kad kad jemputan kahwin-pelaburan jugak ni..pelaburan mulut dan kaut...Dalam sehari sampai lima atau enam kad..huh..pelaburan kaut ni..belanja berganda lagi..
Bulan ni jugak lah isteri aku banyak hadir kursus di ganu atau di Kuala Lumpur.
Akhir bulan ni pula nak gi Kuala Lumpur hantar dan menyertai majlis Konvokesyen isteri aku yang dia belajar kat Universiti Terbuka..dah dapat ijazah dah dia..aku sibuk ngan rumah sewa aku je lah..Bila nak hantar ke majlis konvo,nak pergi belaka anak anak ..bercuti lah..KL..berganda lagi...mujurlah ada Pasif Income pelaburan rumah sewa,.kalau tak ..nak cari mana belanja berganda ni..Bila difikirkan ..nasib baiklah buat persediaan awal pelaburan "pasif income" berbaloi jugalah kiranya..Tak rugi belajar buat pelaburan hartanah ni..Cuma urus pelanggan keluar masuk rumah sewaan harian dan bulanan. Kalau ada yang nak keluar gi amnbil kunci dan bersih apa yang patut..kalau tak sempat siang hari ..buat malam lepas solat isyak..ajak anak anak tolong..lepas tu belanja anak makan kat restoran..huh suka lah budak budak..lagi mesra anak beranak..he.he..bukan susah ..kalau pandai aturkan ..kerja pejabat tak ganggu lansung..sebab buat lepas waktu pejabat..yang penting bijak pengurusan masa...Usah ganggu waktu pejabat..Amanah di pejabat mesti di utamakan..barulah berkat apa yang kita buat pasif income..