Friday, June 18, 2010

Latihan jasmani...berpeluh sakan...

Petang tadi lepas solat Jumaat, aku dan anak isteri bersama sama pergi membersih rumah sewa di Taman Melor wakaf Tengah..Pagi kelmarin penyewa telah keluar setelah tiga bulan menghuni rumah tu...Student INSTEP yang sewa....Bila mereka keluar macam biasalah aku sekeluarga pakat pergi membersih rumah pada hari minggu. Macam macam kena buat operasi seluruh rumah..kena bersih sampah,debu, susun barang dan macam2 lah..berpeluh sakan kiranya.. bagus jugak sebagai latihan jasmani dan fizikal di hari minggu..seronok juga bila sekeluarga bersama buat kerja..tak payah gi joging2..Lepas solat maghrib kami sekeluarga siap nak balik rumah sendiri kat bandar..sempat pulak singgah dinner pekena mi sup utara dan nasi goreng ikan masin serta minuman air keret susu dan capucinno blended. Wow sukanya anak2 aku..dapat dinner lepas tolong ayahnya...

Sebelah pagi tadi aku kena bertugas tempat daftar mesyuarat Agung Koperasi tempat aku kerja..dari pukul 7.15 pagi. Mesyuarat agung tu tamat pukul 12 tengahari..balik untuk solat jumaat pula..Hari minggu yang padat dengan aktiviti yang berhasil..

Sambil bersih rumah terima pula panggilan orang nak lihat rumah nak sewa minggu ini..untuk kursus ..kat IPGM.. Bulan Julai nanti ada pulak student INSTEP datang belajar..kalau ada rezeki bertukar penyewa lagi..harap2 macam tu lah, rezeki mendatang..InsyaAllah..