Saturday, May 30, 2009

Lengkapkan diri dengan ilmu dan kemahiran

Sekarang ini kos hidup semakin tinggi akibat daripada kenaikan bahan asas. memaksa kita
berlumba lumba sesama sendiri untuk meningkatkan pendapatan dengan mencari pendapatan altenatif samada bisnes atau 'overtime'.Setiap kali mendapat idea bernas, kita terus mengimplementasikan tanpa kita cuba mendalaminya.Bab dalam pelaburan hartanah ini kita kena mendalami ilmu dahulu samada secara mudah ataupun payah. Jalan payah anda belajar daripada kesilapan anda sendiri dengan terus masuk dalam pelaburan hartanah tanpa belajar atau jalan mudah dengan mempelajari berdasarkan pengalaman orang lain yang menempuhnya.

Jadi anda jangan gelojoh menceburi pelaburan ini.Anda mulakan dengan sebuah rumah dahulu.Apabila sebuah rumah berjalan dengan baik seperti yang dirancang barulah sebuah demi sebuah. RR Pak deen telah lakukan(Berminat hubungi Pakdeen 019-9429842)

Menambah ilmu antaranya:

Membaca buku,ebook,blog berkenaan(RR Pakdeen..he.hee),majalah berkaitan bisnes dan pelaburan.

Hadir ke kelas kelas atau seminar berkaitan bisnes dan pelaburan hartanah.

Berkawan dan belajar dari orang yang berpengalaman.

Tapi ingat, ilmu tidak datang bergolek seperti bola. Ia perlu dicari ada yang percuma dan ada yang berbayar.Cuma kalau yang percuma itu biasanya kita tidak menghargainya walupun ia baik..

Tips : Orang yang bijak melihat kekurangan diri sendiri dahulu dan memperbaikinya sebelum menceburi sesuatu bidang yang beliau belum arif.