Friday, June 26, 2009

Pilihan buat duit dengan rumah

Beli dan sewa : Pelabur jenis ini membeli rumah untuk disewakan.Jenis rumah yang dibeli bergantung kepada nilaian sewa yang tinggi dan besar.Pelabur jenis ini jarang jual rumah mereka. Kalau tak jualpun kita tetap untung dari segi nilaian kenaikan rumah kita.

Beli,sewa dan jual : Pelabur jenis ini mendapat faedah yang lebih banyak kerana sementara dia jual rumah dia menyewa dahulu.Jadi keuntungan berlipat ganda.Apabila jual rumah yang disewakan,wang yang dapat keuntungan teresebut dapat beli rumah dua buah pula,daripada satu menjadi tiga.

Beli dan jual : Kita membeli rumah dengan tujuan menjual semula.Pelabur membeli rumah yang sedang dibina dan apabila siap mereka menjual kembali kerana rumah mengalami kenaikan harga ketika sedang dibina.Pelabur jenis ini memerlukan modal pendahuluan untuk membayar wang 10% deposit kepada pemaju.

Menjadi ajen hartanah : Cara ini bagi mereka yang tiada duit bagi membeli rumah.Sementara mengumpul duit mereka menjadi ajen kepada orang yang nak membeli rumah,penyewa rumah.sebelum itu kita mesti mendapat banyak maklumat dan pengalaman bagi memahami hukumhakam pelaburan ini.Lama kelamaan pengalaman kita mahir dan dapat mengumpul banyak duit untuk membeli rumah.

Bina dan jual : Jika kita mempunyai tanah yang belum dimajukan,inilah masa kita gunakan membina rumah dan mula menjual bila siap.Pelabur ini memerlukan modal besar tetapi bebaloi keuntungan.

Bina dan sewa : Cara ini jika tanah kita tempat strategik untuk disewakan.Buat rumah dan disewakan kepada yang memerlukan.

Kesemua pilihan tersebut kalau kita hanya tahu dan faham saja,tetapi tidak bertindak tiada gunanya.Kita tetap berada tempat yang sama tiada yang berubah.Oleh itu bertindaklah sekarang! Perlu bantuan ilmu sikit-sikit sebagai permulaan hubungi Pak Deen.OK.

.......Syarat terpenting bagi memilih rumah adalah keberkatan daripada Tuhan supaya memberi petunjuk bagi mendapatkan rumah yang memberikan rezeki yang berterusan.